Toimitus

Toimitus

1. Toimitusmaat ja aika

Kylpytynnyrit ja tynnyrisaunat toimitamme ympäri Suomen, EU- ja muihin maihin:

Saksa, Ruotsi, Norja, Viro, Itävalta, Sveitsi, Ranska, Espanja, Italia, Romania, Bulgaria, Latvia, Liettua, Albania, Croatia, Tšekin tasavalta, Tanska, Kreikka, Unkari, Liechtenstein, Luxemburg, Makedonia, Malta, Monaco, Montenegro, Alankomaat, Puola, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia. Mikäli haluat toimituksen johonkin muuhun maahan, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme niin toivottavasti pystymme järjestämään toimituksen.

Tilaukset lähtevät valmistajan varastosta Virosta suoraan asiakkaan ilmoitettuun osoitteeseen. Kylpytynnyrien ja tynnyrisaunojen valmistusaika on hyvin vaihteleva. Annamme tarkemman toimitusaika-arvion tilausvahvistuksen yhteydessä. Tuotteen valmistuksen jälkeen toimitusaika on noin viikko.

2. Usein kysytyt kysymykset toimitusprosessista

Tutustuthan alla oleviin yksityiskohtaisiin toimitusohjeisiimme. Tämä auttaa varmistamaan, että tilauksesi vastaanotto tapahtuu sujuvasti, turvallisesti ja ajallaan.

Logistiikkaosastomme ilmoittaa sinulle heti, kun tilauksesi on valmis lähetykseen. Lähetämme sinulle sähköpostin, jonka jälkeen sovitte yhdessä kanssamme käytettävissä olevista toimitusvaihtoehdoista ja arvioidusta toimituspäivästä ennen kuljetuksen järjestämistä.
Kun toimituspäivä ja -ehdot on vahvistettu, luovutamme tilauksesi kuljetusyhtiölle, joka toimittaa sen ilmoittamaasi osoitteeseen.

Toimitustapa riippuu tilauksen lopullisesta määränpäästä. Valitsemme aina kuljetusreitin, joka tarjoaa parhaan mahdollisen luotettavuuden ja kustannustehokkuuden.

  • Mannertenväliset toimitukset suoritetaan maantiekuljetuksena (rekka-autot). Tämä on suoraviivaisin ja tehokkain vaihtoehto.
  • Mannertenväliset toimitukset (esimerkiksi Pohjois- tai Etelä-Amerikkaan, Kanadaan tai Aasiaan) suoritetaan merikuljetuksena konteissa. Näissä tapauksissa järjestämme toimituksen määränpäämaan merisatamaan, josta voit joko noutaa tuotteet itse tai tilata kuljetusyrityksen toimittamaan ne edelleen osoitteeseesi.

Myyntiedustajamme ilmoittaa sinulle aina tilauksesi yhteydessä, mikä kuljetusmuoto soveltuu parhaiten alueellesi.

Kyllä, se on mahdollista.

Jos aiot noutaa tilauksesi oman logistiikkayrityksesi tai ulkopuolisen kuljetusliikkeen avulla, sinun on ilmoitettava tästä edustajallemme heti saatuaan ilmoituksen tilauksen valmistumisesta. Henkilökuntamme neuvoo sinua seuraavissa vaiheissa ja toimittaa sinulle varastomme lastausaikataulun.

EU:n sisällä toimitus kestää yleensä enintään 10 kalenteripäivää siitä hetkestä, kun tuotteet on luovutettu kuljetusyhtiölle.
EU:n ulkopuolelle ja/tai saarille toimitusaika lasketaan tapauskohtaisesti.

Voit aina varmistaa arvioidun toimitusajan ja -ehdot logistiikkaosastoltamme, kun tilauksesi on valmis lähetettäväksi.

Ymmärrämme, kuinka tärkeää suunnittelu on sinulle, ja teemme parhaamme noudattaaksemme sovittuja aikatauluja. Huomaathan kuitenkin, että kansainväliseen kuljetukseen vaikuttaa monet vaikeasti ennakoitavat tekijät:

  • Reitin pituus ja monimutkaisuus
  • Sääolosuhteet ja liikennetilanne (ruuhkat, tietöiden esteet)
  • Tulli- ja rajatarkastukset
  • Jonot kuormauksen ja purkamisen aikana reitin muissa pysähdyksissä
  • Pyhäpäivät ja viikonloput kauttakulkumaissa

Näin hoidamme yhteydenpidon kanssasi:

  • Ennakkoilmoitus. Annamme aina kuljetusyhtiölle yhteystietosi ja pyydämme heitä ottamaan sinuun yhteyttä etukäteen (1-2 päivää ennen toimitusta) vahvistaakseen toimituspäivän ja arvioidun saapumisajan.
  • Toimituspäivän tarkennus. Toimituspäivänä kuljettaja soittaa sinulle ja antaa tarkemman aika-arvion.
  • Aikaikkuna. Varauduthan 2-3 tunnin toimitusikkunaan. Tämä on vakiokäytäntö pitkämatkaisissa tavarakuljetuksissa.

Arvostamme ymmärrystäsi ja kärsivällisyyttäsi. Nämä toimenpiteet varmistavat lähetyksesi turvallisen toimituksen, vaikka aikatauluihin tarvittaisiin joustavuutta.

Toimitukset suoritetaan 10-17 metriä pitkällä kuorma-autolla, riippuen lähetyksen koosta.

Suuria ajoneuvoja vaativat toimitukset edellyttävät erityisjärjestelyjä. Varmista sujuva toimitus valmistautumalla etukäteen seuraaviin kolmeen keskeiseen tekijään:


1. Pääsy ja ajotila

Varmista, että toimituspaikka on saavutettavissa suurilla kuorma-autoilla ja että siellä on riittävästi tilaa kääntymiseen tai peruuttamiseen.
Kulkuväylän tulee olla riittävän leveä sekä kuorma-autolle että mahdolliselle purkuvälineistölle, jota aiot käyttää.
Tarkista myös korkeutta rajoittavat esteet (portit, kaaret, puiden oksat, johdot) sekä mahdolliset rajoitukset raskaille ajoneuvoille.


2. Purkutila

Purkupaikan tulee olla tasainen, tukeva ja riittävän tilava turvallista purkamista ja tavaroiden väliaikaista varastointia varten.
Varmista, että alue mahdollistaa kuorma-auton sivulaitojen avaamisen tai pressun poistamisen turvallisesti.

Jos purkamisen on tapahduttava yleisellä tiellä, sinun on hankittava tarvittavat luvat ja asetettava turvakilvet/esteet etukäteen.
Kuljettaja ei ole vastuussa sopivan purkupaikan etsimisestä.


3. Purkuvälineet

Huomaathan, että toimituspalvelumme sisältää ainoastaan tavaroiden kuljettamisen ilmoitettuun osoitteeseen. Purku ja tavaroiden siirtäminen kiinteistöllesi eivät sisälly toimituksen hintaan ja ne tulee järjestää itse. Kuljettaja ei suorita lastaus- tai purkutöitä ja vastaa ainoastaan kuljetuksesta.

Sinun tulee varmistaa etukäteen, että paikalla on työntekijöitä tai asianmukaiset nostolaitteet (kuten trukki tai nosturi, jolla on riittävä nostokapasiteetti).

Purkuvälineiden puuttuminen voi aiheuttaa kuorma-auton odotusaikaa ja tästä syntyviä lisäkustannuksia sinulle.


Jos jokin yllä mainituista ehdoista ei täyty, varauduthan järjestämään vaihtoehtoisen purkupaikan (esim. pysäköintialue tai varastotila).

💡 Vinkki: Kuinka helpottaa purkua ja mahdollisesti vähentää kustannuksia?

Jos purun järjestäminen omalla tontillasi on vaikeaa tai kallista, harkitse seuraavaa vaihtoehtoa:

Toimitus kuljetusliikkeen varastolle omalla alueellasi.
Voit etukäteen valita yrityksen, joka tarjoaa nosturilla tai trukilla tehtäviä purku- ja siirtopalveluja ja jolla on sopiva purkupaikka (esimerkiksi logistiikkaterminaali).
Me toimitamme tilauksesi suoraan heidän osoitteeseensa. He puolestaan toimittavat ja sijoittavat tavarat tontillesi sinulle sopivana ajankohtana.

Tämä vaihtoehto on usein kustannustehokkaampi ja helpompi, koska se vähentää erikoiskaluston “tuntivuokria” ja poistaa ongelmat, jotka liittyvät isojen kuorma-autojen pääsyyn kohteeseesi.

Pyydämme ottamaan nämä ehdot huomioon. Oikea valmistautuminen ja ohjeiden noudattaminen varmistavat nopean ja turvallisen toimituksen ilman viivästyksiä tai lisäkuluja.

Oikea tavaran vastaanottotarkastus on ratkaisevan tärkeää mahdollisten ongelmien nopeaa käsittelyä varten.

Noudata seuraavia ohjeita:


1. Tarkistus ennen toimitusasiakirjan allekirjoittamista

Kun vastaanotat lähetyksen kuljetusyhtiöltä, tarkista pakkauksesta mahdolliset vauriot, kolhut tai merkit rikkoutuneesta pakkauksesta.


2. Kirjaa kaikki havaitut ongelmat

Jos havaitset vaurioita, ota valokuvat ja kirjaa havainto toimitusasiakirjaan tai kuljettajan elektroniseen laitteeseen ennen allekirjoitusta.
Riittää, että merkitset vaurion havaituksi. Välitön kirjaaminen nopeuttaa asia käsittelyä huomattavasti.


3. Tee reklamaatio

Jos sinulla on huomautettavaa toimituksen yhteydessä, sinun tulee tehdä reklamaatio verkkolomakkeemme kautta.
Liitä mukaan valokuvat ja mahdollisuuksien mukaan kopio täytetystä toimitusasiakirjasta. Tämä nopeuttaa asian käsittelyä merkittävästi.

Voit tehdä reklamaation lomakkeella täällä: https://fispars.fi/reklamaatiolomake/


Tärkeää: Toimitusasiakirjojen allekirjoittaminen ilman huomautuksia tarkoittaa, että olet hyväksynyt tavarat hyväkuntoisina.
Tämän jälkeen näkyvien vaurioiden reklamaatio on erittäin vaikeaa.

3. Rahtikulut

Käytämme ESKP, ACE, Ferroline ja Postnordin kuljetuspalveluita. Emme veloita ylimääräisiä toimituskuluja, maksat vain kuljetusyrityksen rahtikustannukset.

Jos haluat tietää rahtihinnan etukäteen, niin jokaisesta tuotekortista löytyy ”Laske rahdin hinta” kenttä, johon pystyy syöttämään toimituspaikan postinumeron, jonka jälkeen järjestelmä antaa rahtihinnan kyseiseen toimituspaikkaan. Huomaa, että järjestelmä ilmoittaa rahtihinta vain toimituksesta Suomeen. Rahtihinnan suuruus riippuu tavaran mitoista, painosta ja toimitus paikasta.

Ota meihin yhteyttä mikäli toimitus tapahtuu EU-tai muihin maihin, silloin lähetämme pyynnön useille kuljetusyrityksille tarjotaksemme sinulle parhaan rahtihinnan.

Mikäli toimitus tapahtuu EU:n ulkopuolisiin maihin, asiakas on vastuussa tuontitulleista ja veroista.

4. Toimitus

Yli 2,4m pituiset, valmiiksi kasatut tai kasaamattomat ulkosaunat sekä kootut puupaljut Ø2,2-2,4m toimitetaan 17m puoliperävaunulla, joka ei ole varustettu nosturilla tai hissillä. Ostajalle tulee järjestää tuotteen purku puoliperävaunusta (sivulta tai ylhäältä) luovutuksen yhteydessä, johon tarvitaan yleensä nosturi tai trukki.

Kylpytynnyrit ja kasaamattomat ulkosaunat 2m ja 2,4m toimitetaan kuorma-autolla ja puretaan kuorma-autosta perälautanosturilla, joten asiakkaalle ei tarvitse järjestää purkua.

Yleistä:

  • Toimituksesta vastaava kuljetusyritys on yhteydessä ennen toimitusta. Ota meihin yhteyttä mikäli tarvitset toimitusta tiettynä päivänä.
  • Purkupaikalle pitää olla esteetön pääsy autolle. Ilmoita meille jos pääsy on rajoitettu.
  • Tuotteet puretaan jakeluauton viereen paikkaan, johon kunkin tuotetyypin kuljettamiseen tarvittavalla kuljetuskalustolla (puoliperävaunusta pakettiautoon) pääsee.
  •  Tuotteet lähetetään tehtaaltamme Virosta, joten emme voi tarjota asennus-ja huoltopalvelua.

Alla olevasta taulukosta näet kunkin tuotteen mallin kuljetus tyyppi:

Tuotteen malliTee se itse pakettiValmiiksi kasattu
Tynnyrisauna S16kuorma-auto 17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S2kuorma-auto 17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S2Vkuorma-auto 17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S317m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S3P17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S3V17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S4P17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S4PV17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna S5P17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Tynnyrisauna SH2kuorma-auto 17m puoliperävaunu
Ovaalisauna17m puoliperävaunu17m puoliperävaunu
Lasikuitu palju Quattro 2x1,7kuorma-auto kuorma-auto 
Lasikuitu paljut Octa 2x2kuorma-auto kuorma-auto 
Lasikuitu palju Octa 2,4x1,8kuorma-auto kuorma-auto 
Lasikuitu palju Octa 1,8x1,8kuorma-auto kuorma-auto 
Lasikuitu palju Pyöreä Ø1,8mkuorma-auto kuorma-auto 
Lasikuitu palju Ovaali 1,85x0,95kuorma-auto kuorma-auto 
Puupalju Ø1,6kuorma-auto kuorma-auto 
Puupalju Ø1,8kuorma-auto kuorma-auto 
Puupalju Ø2,0kuorma-auto kuorma-auto 
Puupalju Ø2,2kuorma-auto 17m puoliperävaunu
Puupalju Ø2,4kuorma-auto 17m puoliperävaunu
Puupalju Ø1,3x0,85kuorma-auto kuorma-auto 
Puupalju Ø1,6x1,0kuorma-auto kuorma-auto 

5. Asiakkaan vastuu

Ostajan vastuulla tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä heti niiden saavuttua. Mikäli tuote toimitetaan kuljetusliikkeen toimesta, kannattaa tavaran saapuessa olla kotona. Käytämme ulkopuolista kuljetuspalvelua, mikä tarkoittaa, että emme voi valvoa, estää tai olla vastuussa mahdollisista viivästyksistä tai vaurioista tavaroiden kuljetuksen aikana, mutta jokainen lähetys on meillä vakuutettu.

Jos asiakas havaitsee kuljetusvaurion, tulee hänen tehdä siitä merkintä kuljetusasiakirjaan. Lisäksi asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan tehdä reklamaatio, tarkemmin lue tästä “Takuu ja palautus”

Jos sinulla on toimitukseen liittyviä kysymyksiä tai ongelmia ole yhteydessä meihin: info@fispars.fi sekä puhelimitse +358 40 6313 227  tai täytä alla oleva lomake: